Ewa Karolak - główny koordynator CUO Pomocna Dłoń

Centrum Usług Opiekuńczych POMOCNA DŁOŃ istnieje od 2013 roku i świadczy usługi na terenie Elbląga i najbliższych okolic. Ten czas naszej działalności pozwolił wypracować standardy i wysoki poziom usług.

Problem opieki nad starszymi lub niepełnosprawnymi członkami rodziny stanowi dla wielu osób duży problem. Rzetelne łączenie pracy zawodowej, życia osobistego i opieki jest po prostu niemożliwe. Poza tym wiele osób mieszka poza Elblągiem, często za granicą i sprawowanie opieki nad podupadającymi na zdrowiu i starzejącymi się rodzicami jest poza zasięgiem tych osób. Pomocna Dłoń wychodzi naprzeciw tym potrzebom i zabezpiecza zapotrzebowanie na usługi opiekuńcze, rehabilitacyjne, pielęgniarskie i psychologiczne.

Opiekunki, rehabilitanci, pielęgniarki i psycholog pracujący w CUO Pomocna Dłoń to osoby przygotowane zawodowo do wykonywania swojej pracy. Rekrutując pracowników zwracamy jednak uwagę nie tylko na stronę merytoryczna, ale także na ich cechy charakteru. Nasi pracownicy to ludzi, którzy po prostu lubią innych ludzi, tego nie da się nauczyć, wyszkolić. To jest cecha wrodzona, tak jak empatia, uważność, szacunek do drugiego człowieka

Wszyscy ciężko pracują, bo to praca wyczerpująca często fizycznie, ale i psychicznie. Przywiązujemy się do naszych podopiecznych, przeżywamy ich kłopoty, pogarszający się stan zdrowia czy odejścia. To są trudne chwile, jednak staramy się też wzmacniać naszych pracowników poprzez sesje psychologiczne grupowe, a w razie potrzeby indywidualne. Jest to duże zabezpieczenie pozwalające na poukładanie sobie wszystkich trudnych przeżyć, z którymi trudno byłoby żyć bez fachowej pomocy.

Na rynku funkcjonuje tzw. szara strefa czyli panie dające ogłoszenia iż podejmą się pracy jako opiekunki. Bardzo często są to osoby absolutnie do tego nie przygotowanych, nie mające pojęcia o tej pracy. Nasi klienci którzy wcześniej korzystali z tego typu pomocy mają często złe doświadczenia. Ceny dumpingowe, które stosują panie z szarej strefy wprowadzają wątpliwość u osób poszukujących opiekunki.
Zastanawiają się czy przypadkiem nie lepiej nawiązać współpracę z kimś z ogłoszenia za niższą cenę, czy z firmą za wyższą?
Często z czasem okazuje się, że decyzja wynikająca z chęci zaoszczędzenia na kosztach opieki przysparza problemy, ponieważ:

1. Poziom opieki jest często bardzo niski, wynikający z braku wiedzy z zakresu opieki nad osobami starszymi. Brak wiedzy może zrobić krzywdę Podopiecznym.
2. Niepewność czy pani nie zrezygnuje z dnia na dzień. Nie jest związana formalną umową i może podąć decyzje z dnia na dzień.
3. Pani pracuje bez ubezpieczenia jakie zapewniamy naszym pracownikom, a to oznacza, ze gdy wydarzy się jakaś szkoda w domu Podopiecznego z winy opiekunki nasz ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie.
4. My wystawiamy fakturę w rozliczeniu miesięcznym. Jest ona dokumentem do rocznego odpisu od podatku, czyli sumując: nasze stawki są o 18% niższe niż widać to na pierwszy rzut oka.

Niestety, często osoby wybierające osoby do pracy z ogłoszenia dowiadują się o tym wszystkim za późno.
Trafiają do nas ze złymi doświadczeniami i budowanie zaufania trwa jakiś czas.

Dbałość o pracowników i dbałość o naszych podopiecznych to elementarne punkty działalności. Zawsze staramy się dopasować opiekunkę do podopiecznego biorąc pod uwagę zakres prac i charaktery obu osób.
Osobiście nadzoruję wszystkie etapy począwszy od pierwszego kontaktu osoby zainteresowanej po spotkanie, omówienie szczegółów współpracy, po dobranie opiekunki, wprowadzenie i kontrolę pracy.
Nasze usługi są dedykowane:

- Osobom starszym jak i młodszym, niepełnosprawnym, dla których mierzenie się z codziennymi obowiązkami jak: sprzątniecie, zrobienie zakupów, pójście do lekarza, gotowanie i inne czynności wynikające z indywidualnej potrzeby jest trudne.

- Osobom, które funkcjonują samodzielnie, ale potrzebują towarzystwa innej osoby, z którą porozmawiają, pójdą na spacer i spędzą czas w sposób jakiego potrzebują.

- Osobom potrzebującym rehabilitacji, na którą nie mogą czekać pół roku albo dłużej w ramach NFZ.

- Osobom leżącym, które w każdej sytuacji potrzebują pomocy innych w takich czynnościach jak toaleta, zmiana pościeli, pranie, sprzątniecie, podanie leków, zrobienie zakupów i inne wynikające z indywidualnej potrzeby.

- Osobom będącym w szpitalu, których rodziny mieszkają na tyle daleko, że codzienny osobisty kontakt jest niemożliwy.

- Osobom i rodzinom potrzebującym wsparcia psychologicznego.
- Chorym, którzy potrzebują pomocy z zakresu zabiegów pielęgniarskich.

Siedziba
Przychodnia Miejskiego Szpitala Jana Pawła II
gabinet 38, J.A. Komeńskiego 35
82-300 Elbląg
Kontakt
E-mal biuro@centrumpomocnadlon.pl
Infolinia +48 602 555 339
od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 19.00
Dołącz do naszej społeczności na FB